Mitä kannattaa mitata ja millaisin työkaluin?
Verkkosivujen analytiikka on yksi tärkeimmistä peruspilareista, kun halutaan lähteä kehittämään toimintaa datan pohjalta. Mutta mitä oikeastaan kannattaa mitata ja miten tuloksia analysoidaan? Entä mitä saamme analytiikan kautta selville asiakaskokemuksesta verkkosivustollamme? Miten uudet evästeohjeistukset vaikuttavat analytiikkaan?
Esiteltäviä työkaluja webinaarissa:
- Google Analytics 4, syrjäyttää heinäkuussa 2023 Universal Analytics työkalun; mikä muuttuu ja mitä tulee huomioida?
- Google Tag Manager seurannan hallinnan keskittäminen yhden työkalun alle
- Matomo, vaihtoehto Google Analyticsille
- Google Search Console dataa suoraan hakukoneesta
Yleistä webinaarista:
-
asiantuntijoina toimivat web-analyytikko, digitaalisen markkinoinnin asiantuntija Saara Virtanen ja digitaalisen matkailumarkkinoinnin asiantuntija Eveliina Saarimaa, FlowHouse Oy:lta
-
webinaari on maksuton ja avoin kaikille matkailualan yrityksille
-
webinaari toteutetaan Teams -alustalla (ei vaadi sovelluksen asentamista koneelle)
-
Ilmoittaudu 8.3. klo 09.00 mennessä
-
ilmoittautumisen jälkeen saat sähköpostiisi vahvistusviestin ja tilaisuutta edeltävänä päivänä linkin webinaariin
Tilaisuuden järjestää Kestävää nostetta matkailuyrityksiin: Etelä-Suomi -hankkeen Enter Espoon / Visit Espoon osahanke.
Kestävää nostetta matkailuyrityksiin -hankkeella tuetaan matkailualan pk-yritysten toipumista ja kilpailukykyä kehittämällä uusia matkailutuotteita kansainvälisille markkinoille. Samalla kehitetään yritysten tiedolla johtamisen osaamista, kyberturvallisuutta ja kestävyyttä sekä huomioidaan eri kohderyhmien tarpeita matkailupalveluissa.
Hanke saa rahoituksensa Uudenmaan liiton ja Varsinais-Suomen liiton kautta Euroopan aluekehitysrahastosta osana covid-19 -pandemian johdosta toteuttamia toimia vuosina 2021-2023. Hankkeen toteuttavat Enter Espoo Oy, Helsingin kaupunki (koordinoija), Forum Virium Helsinki ja Turku Science Park Oy. https://www.kestavaanostetta.fi/
Photo by Philipp Katzenberger on Unsplash